pengikut saye

Wednesday, February 25, 2009

SEMANGAT perjuangan

"tenenonenenonenoetenenenot" mcm bunyi lagu i machine alarm hs aku.. ermmm.. ni da msk waktunye aku kn bgn la ni memandangkan smlm aku yg mengalarmkannye disekian waktu.. malasnyeee.... (menggeliat ala-ala kucing sedang menggatal), aku cube gagahi klopak mate aku neh melwan tempekan tahi mate yg da mcm gam menutup mate aku.. bejaye.

mate lepas, bdn yg byk lemak ni, misti kn gune sepenuh tenage, jiwa, raga, mental dan bakul nk bgn.. cammon atirah.. ingat, nk pi smayang subuh ni... jgn melambat2kan smayang, ni pon da lmbt, subuh ko ni da kategori subuh dinosour da neh.. baik lah, up... n away!! bejaye gak.. bejalan seperti gaye kungfu mabuk, mate tekebil2, ke toilet.. kene air dingin di pg ari jap lg neh, tekejut ah segale urat saraf aku..

tonggang, tonggek, tadah tgn, tonggang, tonggek... siap pon smayang.. bejaye gak aku smayang subuh arini, alhamdulillah... tgk luar tingkap, cantik.. walaupon tade borrowed view yg hebat, tp cantik gak bg aku.. pegi jogging seround due, bleh gak ilangkan lemak yg begayut2 kat bdn neh.. x larat da aku nk ngangkut diorg seme.. tanpe pk pjg, transform!! dgn kelengkapan yg mencukupi, (kst jog, sluar trek, shirt, tudung, earfon yg tercucuk di tlinge) let's gone!!

"gedebak, gedebuk,gedebak,gedebuk"

haih, berat benor bdn aku neh yer.. lain mcm da bunyi tuh, naseb baik x tinggal bekas tapak kaki je tuh.. smangatkan diri.. pg ni aim 5 round memandangkan da lm x jog ptg sbb ujan yg deki kat aku, slalu je die trn waktu ptg.. smangat kental, pedulikan bunyi, pedulikan org lain walaupon tade org lain sbb arini ari org bekerja.. "gedebak, gedebuk, gedebak, gedebuk" hah! mcm da x ckp oksigen da neh.. lubang hidung aku yg mmg bley memuatkan kapasiti yg bsr pon da rase x ckp besar waktu neh.. kuatkan smangat, pk kan aim, goal, objective ko kat pdg skang neh.. pk kan hasil yg ko dpt nt.. usaha tangga kejayaan!!! patah tangga kite naik lif, lg cpt smpi kalu lif x rosak!!

tinggal satu round lg.. skit lg, cpt, lajukan langkah, cptkan langkah... mcm x caye, da 4 round aku jog. lg cpt abes, lg cpt ko bley naik blk.. "tenenonenenonenoetenenenot" huh? ni mcm lagu i machine alarm aku.. sejak bile lak lagu ni ade dlm list lagu jog aku.. sape yg memandai letak lagu ni neh.. x bes lasung.. tukar lagu, org tgh nk smngat neh.. apesal neh? nape x leh tukar? hs aku rsk ke? makin kuat lak tuh.. alamak, hs ni, time ni nk rsk.. BINGITNYE TLINGE!!!!

hah? apekah kejadian? aku katne? ade alien kidnap aku? kelip2 mate.. mcm knal langsir neh, kipas pon, bebear... BEBEAR? aku kat katil ke? kelip2 mate lg.. sia2.. ptt la rase mcm x logik je aku bley jog 5 round, rupenye dlm mimpi.. tp, subuh td, kenyataan ke bayangan? mcm real je.... ermmm... konpem! pakej skali, seme pon mimpi.. ni la akibatnye smlm aku sgt la brangan nk bgn jog pg neh.. bukan stakat xjog, pakej skali ngan subuh aku ilang.. insaf la tirah.. brape kali nk jd mcm ni.. keciwe ngan diri sdiri!

krn tahap kekeciwean yg terlampau, aku trk comforter, ttp smpi ke muke.. bukan sbb nk nangis,tp nk smbg tdo dgn harapan aku dpt jog la ptg nt, or maybe pg esk..... ermmmm... Z Z Z Z Z Z Z Z Z Z

No comments:

intai-intai