pengikut saye

Friday, December 11, 2009

some people juz meant to born LUCKY~



"besnye die.. da la cantik, body cantik, kulit muke licin, lesuh, putih melepak, senyum menawan, gigi tersusun, da cantik pandai plak, blaja oversea, keje pon oversea, mak bapak plak org kaye, ank dato'... bahgienye idup kalu aku pon mcm tu~!!"




pernah tak korang tertgk seseorg, or gambar2 die dlm facebook, or knal die mmg dah lame, yg membuatkan korang menyebut ayat di ats ni? (nampak sgt aku merujuk kpd sesorg dlm fb, hahahha) misti pernah kan~~~??? tipu ah kalu x pernah, manusia xkan pernanh berpuas hati, melainkan manusia yg mempunyai tahap keimanan dan kesyukuran yg tinggi (x bermksd aku x syukur, tp kdg2 nafsu dan perasaan membuatkan aku lupe skejap, manusia~~)

kadang-kadang ade la gak aku berkate begitu, bile aku mengharapkan sesuatu yg x dpt aku lakukan or x dpt aku beli (hahahahha, boros n demand tinggi, tokey balak pon bankrap!) lookin at other people life that is sooooo perfect! make me thinkin, "knape aku tade kehidupan cmtu?"

but in the next second, bile aku pk lame2, "well~ my life is not that bad.. ade org lain yg lg susah nk idup dr ko, knape xleh nk syukur wit what u have?" ermmm.. seb baik aku maseh bley pk secare rasional..

n bile di fikir2 blk la kan, org yg kite sangke 'sooo perfect' tu, maybe she's perfect on the surface je, in the inside kite xtau kan? rite? rite? tuhan akan menguji stiap umatnya, x kire yg cantik, kurang cantek, pandai, kurang pandai, kaye ataupon kurang kaya.. cume kite je yg xtau.. (xkan la die nk bgtau seme org kalu die ade mslh kan?)

eehhh~~ aku pon xtau knape aku bley menguarkan topik yg penuh kesedaran neh.. hahaha.. maybe tetibe aku terpk mende ni kot, n saje la nk kongsi rase kan.. sbb aku tau, ramai je yg rase ape yg aku rase n pk neh... hehehhe.. lagi2 time duk kat mega sales, n melihat byk barang2 yg menggantung tag2 yg bisa menggoda jiwa dan raga..


50%, 60%, 70%, 80%!!!!???


time neh mmg korang akan kate dlm hati, "alangkah besnye kalu bapak aku jutawan!! bley aku beli ape je aku nk!" hahahhaha..kan? kan? kan? tp walaupon bapak aku bkn jutawan, aku rase da byk bende aku nk aku da dpt, n da byk tempat aku da pergi.. hehehe..

x kire la siape bapak korg or ape diorg keje, yg peting korang tetap anak mak bapak korg, syukur la dgn ape yg ade, sbb ade org yg lebey malang dr kite, n... bagi yg perfect tu, xyah la nk didengki2 kan, sbb da ketentuan tuhan, that
'some people juz meant to born lucky....'






pssttt: nak je aku post gambar the perfect girl yg aku mention tu, tp sorry~~ no can do! hahaha.. nt kn sue plak, naya! hahahha.. cari la sdiri ye! huhu

No comments:

intai-intai