pengikut saye

Wednesday, November 11, 2009

the BIGGEST loser FINALE~~

ade sape2 kat luar sane follow reality show ni x? besss woooo~~` kat hallmark channel, x pasti plak siaran nye ari ape, sbb aku bese tgk yg ulangan je.. (mls la nk taat ngan rncgan tv, nt xleh gerak ke mane sbb byk sgt ctr bes)..


kpd sape2 yg xtau n x penah dgr lasung tajuk tuh! meh aku nk habaq mai apo kobondo eih the biggest loser! (bhs cmpur, satu malaysia la katakan~).. mcm ctr reality show lain, (amazing race, survivor) ctr ni pon misti la akan ade pemenang yg akan dpt duit yg byk~~ tp yg uniknye rancangan neh, peserta die seme SUPER SIZE~~~ saaanggaaatatttttt gemuk okey~~ aku bukan nk kutuk, tp mmg itu syarat peserta yg nk msk,, yg kurus xyah berangan la, nt x pasal2 kn pelempang sebijik~

then dlm mase 4 bulan, mereka (skema! ; p) akan duk kat satu tempat, mcm academy la.. tp academy menguruskan bdn, n diorg di train oleh professional trainer utk kuruskan bdn! ooohhH~~ skenye kalu saye pon ade pt~ haha.. misti body say solid molid senantiase!

tiap2 minggu akan ade elimination, besenye org yg paling sikit turun brt bdn, akan di chowkan~sapa la tinggal final 3, diorg akan betanding peratusan penurunan berat bdn sape paling byk die la juara~~ kalu korg tgk, misti korg x caye sbb dr segemuk2 manusia, smpi bley jadi kurus gillerrr!! geram gile aku tgk!!!


ni antara peserta nye, aku lupe name.. tp tgk la beforen after tuh~ gile!


this is michelle pemenangnye.. hebatkan?? die sdiri misti x sangke bley pakai baju kawen secantik tu
ms die gemuk dl kan..



stiap kali aku tgk ctr ni kan, aku misti jadi emosional skit.. bile diorg ctr cmne kehidupan diorg jadi seorg yg oversize, kn ejek, kn singkir, kene perli.. life would never be easy for a fat people.. tell me about it, i noe! bile diorg bercrite, aku mcm dpt rase n tau ape diorg rase.. sbb, i've been thru those hard days..

yeah~ aku tau, misti ade org bsn, balik2 pasal gemuk, balik2 pasal diet~ xpe, aku x kesah~ sbb org yg sentiase kurus n x penah gemuk, xkan tau betape TERUKNYE perasaan menjadi seorg yg GEMUK~ kalau nk ikutkan, kegemukan aku dl xde la melampau2 mcm peserta the biggest loser tu, tp cukup la sebesar tu, da mcm2 gelaran da aku dapat.. ckp je!

tong dram? belon? pau? 'kakak' kpd pakwe aku?? (damn u!) anak gajah? betis labu? da~~ ckp2.. mcm2 da.. yg paling aku x thn tu la, 'kakak' kpd pakwe aku.. mcm nk cili je mulut diorg tuh.. mslh aku adalah pakwe aku tu kecik je orgnye, bile aku lebey besar skit je, trusjd kakak, ntah2 bley jadi mak kot~~

kate2 tu cukup menghiris hati la... nangis xyah ckp ah.. jenuh! tp kata2 tu jugak membuatkan aku smangat, nk membuktikan kat diorg yg aku bley kurus! sbb tu aku semnagt diet, smpi aku x penah puas utk diet.. aku sanggop x mkn nasi, joging ari2, demi nk tunjuk kat diorg.. tp smpi arini aku x dpt lg nk tunjuk kat mulut celupar kate aku kakak tuh! (damn u again!)

disebabkan anda da tau knape aku obses sgt ngan diet, jadi jgn la bosan kalu aku asik duk crite pasal diet.. bukan nk memuakkan sape2, cume aku nk memperingati diri sendiri.. aku TANAK n X MUKIN aku biarkan diri aku jadi mcm dl lagi~ cukup la skali dlm idup!

aku pernah post gambar ni dl (when i was 60kg) kat entry tajuk amende neh, aku tayang skali lg bkn nk memburukkan diri sdiri, tp utk ingatkan diri aku, again n again, dont be that girl ever again!

this is me during my final college dinner~ ngeeee~~ (sape kakak huh? sape belon? boooo!)



p/s: satu je kenangan yg bley mengembirekan aku waktu aku gemuk dl is, pakwe aku bekenan
kat aku ms aku that size.. : ).. sayang kamu abg!

2 comments:

ned1199 said...

hehe.. kak a mmg kurus sungguh dah lenim.. dulu je tembam sket..

lady elle said...

sket?? BAAANNYYAAAKKKK lah!~~haha

intai-intai