pengikut saye

Monday, November 23, 2009

jalan-jalan jadi TOURIST

last week kan, aku agak kebsnan memandangkan oder cuppies tade... adik2 pon cuti, maka, aku tlah menganjurkan lawatan kecil-kecilan besame adik2 ku n spupu ku ke kwsan pelancongan yg agak glamer.. xjauh pon~~ kat ganu ni jer.. huahuahua.. x caye kan??

kami tlah ke TAMAN TAMADUN ISLAM on d first day, and MUZIUM NEGERI on the 2nd day.. wah wah wah.. 2 ari jalan tu xleh blah~ haha.. seb baik la on that day x ujan tau! bley la round2 ngan gembirenye.. huhu.. kat tmn tmdn tuh, ktorg gerak agak lmbt, tp smpt la msk ke tmn monumen.. tp ye la, ari bekerje, bkn cuti skolah lak tuh, mmg TADE ORG LASUNG!!! sungguh! x tpu!

agak horror la memule, tp lantak la kan~ da byr, misti la kn jalan,, (oh ye, msk tmn monumen kn byr rm10) jalan laju2 je.. berenti amek gmbr skejap2.. haha.. takot2~ then, ktorg g msjid kristal, nk amek gmbr jer.. hehe.. cantek~ mmg cantek~ da lame x pegi.. dl ms praktikal, tu site aku~ hahaha.. dlm seminggu kalu x g, mmg x sah! tp ms tu maseh on construction, jadi x la secantik skang.. rumput kat taman seblah masjid kristal tu aku buat pagging tau!! bangge2~ haha

ade la shot2 yg menarik aku amek aritu.. (perasan), tp pakai kamera bese kan.. cmne la sgt kualiti gmbrnye,, hehe.. tp xpe, dgn kemahiran yg ade, aku edit pic tu sperti gambar dr kamera gabak tuh~(aku nk satu!)..

sbnrnye, gambar tu bley nampak dramatis kalu diedit, jadi sbnrnye penting kite blaja care nk edit gmbr neh.. cnthnye gambar header blog aku neh~ ok x? hehe.. credit to my sis sbb amekkan, tp angle tu aku yg ajor yer~ huhu.. mehaku kongsi, few of gambar yg X DIEDIT n yg DA DIEDIT aku capture ms melwt tmn tmadun aritu.. beza sgt~~~ hahaha..

BEFORE

AFTER


BEFORE

AFTER

BEFORE

AFTER


BEFORE

AFTER


BEFORE

AFTER


BEFORE

AFTER


BEFORE

AFTER

ni je aku sempat edit, tade mase lep~ huhu.. ni yg simple2 je, sbb aku bkn terre sgt pon.. aku juz main ngan burn tool, brightness n contrass, satu tool aku lupe name da, n lens flare.. tu je~ hehe.. eh, muke aku pon edit tuh. hahaha.. sbb tu la licin semcm je tuh.. hoho

p/s: aku tgh survey harge nk beli kamera gabak satu~ huhu

No comments:

intai-intai