pengikut saye

Saturday, February 13, 2010

balik KAMPUNG~~ ho..ho..ho.. balik KAMPUNG~~

ketibaan tuan puteri ATIRAH di teratak haji SALIM disambut dengan karpet merah...

aku ade kat umah da~~ weeee!!!!!!! bukan main sonok lg yer! smpi lupe langsung nk mengucapkan sepatah due kate kat blog neh, sbb 2 3 ari lepas kepale asyik duk pk nk blk je.. kekeke.. buat keje pon x ikhlas, pegi discussion ingatan melayang2, jasad je kat sane, roh da kat umah~ hehehe..

act, pejalanan aku menaiki bas da 2 mlm lepas da, malam khamis aritu, n yeah~ aku ponteng keje sehari.. huhuhu.. apekan daye, aku da beli tiket tu lame da, b4 aku tau aku dpt grf ti, so, xleh buat pape da.. kekeke..

ms memula pk nk balik naik bas kan, malasnye~~~ sbb da lame x naik bas + pk kesakitan pinggang dan badan yg bakal dialami dlm bas nt.. lenguh woi!! KL-KT itu sgt lah jauh, kalu siang ari 8 jam, mlm ari 6 jam.. knape? pelik?

bese la.. pejalanan waktu mlm lain ngan siang.. mlm less kete banding ngan siang, jadi time ni lah pakcik2 drebar bas nk tunjuk skill mcm pemandu F1... peeeooooooonngggg~~~~ kona baring wa ckp same lu~~ mate aku yg ala-ala kuyu trus terjegil luas sbb terkejut! ditambah plak aku 'ter'minum nescafe ms berenti rehat td.. kekekke.. (ye, aku mmg gile~ org lain nk tdo., aku mnm nescafe)

ini bukan bas yg aku naik~

then, dlm ati ade la menyumpah pakcik drebar neh "gile ape la bwk bas mcm ni, bahye btol!!" sambil melihat pemandangan yg tade pemandangan kat luar tu, aku terpk.. ramai gak drebar bas yg ade sbnrnye kan..

bayangkan, kalau satu mlm ade 20 buah bas yg gerak, satu bas ade 2 drebar, jadi ade 40 drebar semenye.. itu yg mlm je tau, x termasuk yg siang lg.. cube bayangkan satu hari, drebar2 bas ni mogok, bukan mogok sehari, berhari2.. brape ramai manusia yg terkandas xleh balik kg?

bley bayang? bley? jadi sebenarnye, besar jasa pakcik2 drebar bas neh, kerane mereka kite dpt blk kg, jupe mak ayah, melepaskan rindu kat kg... (kalu yg balik naik bas la~) mereka pon manusia, kadang2 diorg pon penat, thats y la terpecut laju tuh (tp jgn smpi mengancam nyawa org da la~ owh, takut!!)

kalu dipikirkan pasal kejadian mengerikan melibatkan bas, mmg ramai lagerun nk tkt bas.. tp apekan daye, da tade pilihan, terpakse gak naik dan hanye mampu berdoa n bertawakaln mintak tuhan berkati perjlanan.. jadi, seblum naik bas, pesan kat pakcik drebar tu.. "pakcik2, mak saye tgh tnggu sy kat umah tu, kesian la kat diorg kalu org yg ditunggu x tibe.. pakcik drive leklok yer.. mekasih~"

nescaye, lepas dipesan mcm tu, pakcik drebar akan memecut dan drive dgn lebey dasyat lg sbb bengang dipesan mcm tu, sambil mereka berkate di dlm hati " aku tau la keje aku, xyah nk pesan cmtu plak.. rasekan!"

nt blk KL, aku nek 'belon'.. 'belon' dgn bas, mane lg bahaye eyh??


gambar ni aku amek ms aku tgh sky-diving.. hebatkan?
(ok, aku tpu.. aku google je gambar ni)


pramugari air asia yg aku rase aku lagi cun dr mereka~


tiket bas: ajal dan maut di tgn tuhan~kite hanye mampu berdoa dan berserah semoga dipanjang usia..

1 comment:

Aus MeLankoLik said...

ahahaha..
kalau la ade yg menggatal pesan kat pkck bas cmtu..
padanla mke..
ahahaha...

aku laki , so aku pilig naik belon la..
leh jumpe pramugari..
ahahaha..


kalau senang datang la baca :
ISU SUDIP

ok tirah !

intai-intai