pengikut saye

Wednesday, April 14, 2010

adakah ini dinamakan HOMESICK??

homesick tu cmne sbnrnye? aku slalu gak dgr ctr org, bile homesick, diorg akan nangis tiap2 malam, besendirian, kol umah hari2 sambil nangis2~ cmtu eyh homesick? secare jujurnye, aku x penah melalui situasi mcm aku sbt td~

ade gak la rindu umah kan~ rase nk blk, tp x la sekritikal smpi nangis tiap2 mlam~ oh tidak~~~ sepanjang aku blaja kat cni pon (temsk dr degree la tuh yer) aku mmg jarang la blk~ bile cuti sem yg panjang, or cuti umum yg bercantum dgn weekend (btol ke kate2 ni?) baru lah aku blk! sbb kalu stakat blk sabtu ahad, aku rase mcm sia2~~

jauh kooott~~~ kl-ganu, 2 malam da konpem tdo dlm bas.. penat bdn, duit lg~ xpe la, x blk pon xpe la~ baik aku merendek je kat sini~ wkakakaka.. eyh, tp jgn ckp aku lupe umah plak~~ aku slalu ingat la! tp pengakuan iklas, aku jarang kol umah, besenye mak aku yg kol aku~ hahahaha..

sile jgn amalkan perangai aku, x baik! anak2 kn kol mak ayh,bukan sebaliknye! (ckp je pandai, buat nye tdk~) tp kan, ade sesetengah situasi yg membuatkan aku rase naaaaakkkk sgt blk!

1. time SAKIT
mase ni mmg arap sgt mak ade disisi utk menjage segale keperluan~ hahaha.. sakit la katekan~ rindu je rase kat mak, sbb kalu kat umah, kite sakit misti mak kite akan bagi perhatian lebey skit~ bwk g klinik~ kekeke.. kat cni? ko sakit yer.. pepandai la g klinik cr ubat! (kelebihan bg yg adepakwe, suh la pakwe korg belikan)

2. time POKET KERING
"alamak! duit da nk abes la~~ cmne nk mkn ni?? kan bes kalu kat umah, ari2 maknan akan tesedia~"
haaa~ situasi yg bese berlaku.. ms ni mmg kite akan ingat umah, sbb kalu duit da nk abes, misti la kn kol mak or ayh utk mintak masukkn duit kan? kan? secare automatik kite akan kol mak, memule ty khabar dl, then, tnggu la smpi mak ty, "duit cukup x?" pastu, pandai2 la buat suare sedih x ckp mkn~

3. time TENSION blaja
aku xtau la org lain kan, tp kalu aku, bile aku tension bab blaja, mmg akan cr mak aku utk meluahkan perasaan.. cewah! aku x ske kalu membe2 or pakwe aku tau aku sbnrnye tensen ngan stdy, konon2 nk bg nampak cekal la kan~ cet! cakap ngan mak smpi menangis2 meleleh air idung tuh~~ huuuuu~~~

4. time MAK KOL ckp diorg g mkn ramai2
mak aku ske btol kol aku bile diorg nk kuar mkn ramai2, skali ngan adik n kakak aku la~ sbb org lain seme kat kg, aku sorg je merantau ke sini~ ampeh! pastu siap kol, bgtau nk g mkn kat situ,nk g beli kat sane.. dan2 tu gak aku rase, nk balik!!!! bab makan mmg no 1!

5. time MAKANAN kat sini x bes
lain negeri, lain cara masakan... semestinye kat tmpt org care masakan, jenis masakan berbeza ngan masakan kat kg kite kan~ especially mak kite plak yg masak! xde org bley lawan la! aku alahan btol ngan masakan mak aku, hancus diet program aku bile duk umah! oh yer~ dan semestinye trg terkenal ngan......


NASIK PUTEH+KUOH SINGGANG+IKANG GORENG+


CICOH BUDDU di KRENYEK NGAN LADE!!!!


TERBAEK AHHHH~~~~!!!!
menjilat jari smpi ke siku!



ok, aku mau balik skang!!!!




andai kata ini coretan terakhirku,hanya keMAAFan yg aku pinta
aku manusia, aku insan lemah

3 comments:

ardinihumaira said...

buduuuuuuuuuuu! i love budu! whoaaaaaaa plishhhh plishhh plissshhh lamo doh tok makey budu nieyh.. adoiii nok budu lajok doh sgho.. umi tok wi makey.. huaaaaaaaaa :'(

Hazman said...

masakan mak sentiasa la yang terbaekkkk.....

IrinaSairah said...

sebab baca blog mu..aku rasa nak makan ikan singgang budu...huuhuh..

intai-intai